FAQ (veelgestelde vragen)

Smartphones

Waarom bij ons bestellen?

Waarom bij ons bestellen?

Veel telefoons kun je natuurlijk ook rechtstreeks bestellen uit China, bijvoorbeeld bij AliExpress, Banggood etc. In principe moet je vanaf bestelbedragen boven €22,- de douanekosten (invoerrechten + inklaringskosten) en BTW van 21% over het gehele orderbedrag betalen. Af en toe blijven sommige pakketjes ongezien door de douane en hoef je deze kosten niet te betalen. Wanneer het wel fout gaat zijn de extra kosten niet mis..

Voorbeeld: de DOOGEE X5 is bij een Chinese webshop te koop voor ongeveer €50. Via bijvoorbeeld Invoercalculator.nl kun je eenvoudig uitrekenen hoeveel je pakketje uiteindelijk gaat kosten, inclusief de extra kosten bij de douane.

Rekenvoorbeeld douanekosten

Je hebt je telefoon besteld voor €50, daar komt 21% BTW bovenop = €50 + €10,50, daarbovenop nog de inklaringskosten van de koerier à €13 en je zit al op het bedrag van €73,50. Verder komen daar de volgende nadelen nog bij:

  • Lange verzendtijden (van 3-4 weken gemiddeld)
  • Meestal geen garantie (niet verplicht voor Chinese webshops buiten EU)
  • Vaak geen retourrecht (wanneer je die wel hebt zul je in vrijwel alle gevallen zelf de verzendkosten naar China à €30 moeten betalen)
  • Pakketjes willen nog wel eens beschadigd/ingedeukt raken tijdens het lange verzendproces

De in het voorbeeld gebruikte DOOGEE X5 smartphone is bij ons te koop voor €69 incl. verzending, bovendien heb je je telefoon dan de volgende werkdag al in huis. Verder heb je bij ons niet te maken met al de bovenstaande problemen, en je ziet al dat bestellen bij een Chinese webshop niet meer zo voordelig is als bestellen bij ons!

 

Hebben deze smartphones de Nederlandse of Engelse taal?

Ja. Al onze aangeboden telefoons draaien op een (Europese) Android besturingssysteem, tenzij duidelijk anders vermeld. De Nederlandse of Engelse taal zijn dus aanwezig en kun je selecteren.

Kan ik op de smartphone apps zoals WhatsApp, Facebook, Instagram downloaden?

Ja. De smartphones draaien allemaal op de laatste (of één van de laatste) Android versies. Dit betekent dat de Google Play Market beschikbaar is, en je dus alle apps & games zoals Facebook, Instagram, WhatsApp, Youtube etc. kunt downloaden.

 

Verzending

Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten

Wij rekenen geen verzendkosten op alle orders vanaf €20 in Nederland. De verzendkosten voor orders tot €20 bedragen €1,95.

Overzicht verzendtarieven:

Land Telefoonaccessoires / orders onder €20
Smartphones
Nederland €1,95 Gratis verzending
België €1,95 €3,50
Hoe lang duurt de bezorging?

Nederland: Voor 17.00u besteld = morgen in huis

Wanneer je je bestelling op een werkdag voor 17.00u plaatst (in Nederland), wordt jouw order dezelfde dag nog verzonden. Deze ontvang je dan doorgaans de volgende dag. Op zondagen, feestdagen en in sommige gebieden ook op maandagen wordt door PostNL niet bezorgd.

Ondanks dat wij de orders dezelfde dag versturen, kunnen er bij PostNL wel eens vertragingen à 1 dag oplopen.

België: Voor 17.00u besteld = morgen óf overmorgen in huis

Een groot gedeelte van de bestellingen naar België wordt doorgaans ook de volgende dag bezorgd. Dit is met name het geval bij de pakketzendingen (voor smartphones). De brievenbuszendingen (voor kleinere telefoonaccessoires) hebben doorgaans een levertijd van 2-3 werkdagen.

Moet ik Douanekosten / BTW betalen?

Nee. Deze kosten betaal je pas wanneer je buiten de EU importeert. Wij importeren de goederen en hebben hier (in Nederland) de voorraad opgeslagen. We verzenden dus direct vanuit ons voorraad; jouw bestelling heb je de volgende dag al binnen!

 

Klachten

Klachten?

Uiteraard streven wij ernaar om al onze klanten tevreden te houden! Mocht je toch nog een klacht hebben, raden we je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@thegrandstore.nl Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

Staat je vraag er niet tussen?

Overige vragen

Heb je verder nog vragen en kan je er geen antwoord op vinden? Stel dan jouw vraag via onderstaand contactformulier. Doorgaans krijg je dezelfde dag nog antwoord van ons.

Gelieve dit veld leeg te laten.

Naam: (verplicht)

E-mail adres: (verplicht)

Onderwerp:

Bericht: